Direktlänk till inlägg 8 november 2007

Kyligt

Av Sara - 8 november 2007 17:34


Nu har jag sprungit omkring i lägenheten och dragit upp alla fem element på max. Ruskigt kallt här hemma hos oss, och jag förstår inte riktigt varför. Det brukar ju alltid vara varmt i lägenheter i allmänhet och lägenheter på sjunde våningen i synnerhet eftersom det brukar alstras värme från alla lägenheter längre ner i huset. Hur som helst hoppas jag att det blir varmare nu annars blir det till att ringa hyresvärden. Det är fortfarande tio grader ute om dagarna så jag vill inte ens tänka på hur allt det kommer vara här inne i vinter om det är så pass kallt redan nu.


Monsterföreläsningen gick bra. Föreläsaren var riktigt rolig och efter tre timmar och tjugo minuter blev han trött i rösten och yttrade orden "class dismissed". Skönt.


Efter skolan cyklade jag förbi akademibokhandeln på vägen hem och köpte två böcker jag inte hade köpt ännu. Åttahundra härliga kronor fick jag snällt hosta upp. Åh det ljuva studentlivet.. Sedan svängde jag förbi Systembolaget och inhandlade två flaskor vin, en flaska rött och en flaska vitt, bara för att det är bra att ha lite hemma om man får oväntat besök eller om man helt enkelt vill dricka vin till någon finmiddag eller myskväll.


För övrigt känner jag att det nu är dags att nämna att jag anser att gamla människor inte automatiskt borde få behålla sina körkort i alla år. Jag röstar för regelbundna uppkörningar för alla som passerat en viss ålder där det skall bedömas om personen i fråga fortfarande är kapabel att framföra en bil på våra vägar. Anledningen till detta är en rad incidenter man råkat ut för genom åren, varav jag uppmärksammade en särskild idag på hemväg från skolan.


Jag väntar vid ett bevakat övergångsställe på att det ska bli "grön gubbe" så att jag kan passera över gatan. Grön gubbe inträffar. Dam i åttioårsåldern kommer körande i en vit Mercedes och skall svänga höger i trafikljuset och därmed korsa detta bevakade övergångsställe där hon självklart har väjningsplikt. Jag inleder korsandet av gatan och tänker att dam åttio kommer att sakta in och släppa förbi mig. Dam åttio tänker inte samma sak utan dam åttio trampar gasen i botten och varvar upp till ca 5000 varv och viner över övergångsstället några centimeter framför mig utan att så mycket som titta åt mitt håll. Jag kommer undan med livet i behåll men med en nyväckt gnagande oro över att dam åttio kommer att köra över en drös skolbarn på sin fortsatta resa.


Dagens ris till dam åttio.

 
 
Carro

Carro

8 november 2007 21:14

Jo, det var väldigt kul att läsa:) Alltid kul att minnas tillbaka! Haha

http://que.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Sara - 28 november 2007 18:03

  Vet ni, nu förstår jag ingenting?   Vad gör ni fortfarande här, kära läsare? Endast en bråkdel av er har hängt med mig till http:/berlan.blogg.se medan det blir någon sorts besöksrekord här? Där jag inte ens bloggar längre!   Nu får ni faktiskt ta ...

Av Sara - 24 november 2007 18:58

  Jag beger mig mot www.blogg.se av många anledningar. I princip samma adress som nu http://berlan.blogg.se bara en liten twist på slutet jämfört med denna. Borde inte vara några större problem hoppas jag.   Följ med mig dit! Puss ...

Puh

Av Sara - 24 november 2007 14:59

  En bok till färdigläst, äntligen. Två färdiga, sex kvar. Kommer dock inte bry mig om en av dem, den är lite överkurs har jag hört. Normgivningsmaken heter den minsann, men det som står i den behandlas översiktligt i Sveriges Författning också så ja...

Av Sara - 24 november 2007 13:57

  Inatt dömde jag att jag simmade med min skolväska men den var alldeles för tung med alla böcker i så jag sjönk hela tiden under ytan. Till slut var mamma på kajkanten, tack och lov, och tog väskan igrån mig så att jag kunde hålla huvudet ovanför yt...

Av Sara - 24 november 2007 01:09

  Okej, Idol-bojkott nästa, vi har förlorat Daniel! Det är ju helt absurt, han är ju så sinnessjukt härlig på scen och en grym artist. Jag blev faktiskt uppriktigt ledsen när han åkte ut. Blä. ...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards