Alla inlägg den 20 november 2007

Av Sara - 20 november 2007 00:24


De två situationer jag finner överlägset jobbigast rent mentalt är följande:


  • Att stänga av duschen
  • Att sticka ut benen från sängen på morgonen

Angående duschen är det den där hemska känslan att den varma mysiga stämningen man vaggats in i under tiden man stått där och blivit ren skall ta slut. Den underbara känslan ersätts abrupt av en hemsk kyla när man står där utelämnad och blöt. Känslan håller i sig ända tills man fått tag på handduken, torkat sig torr och dragit på sig morgonrocken. Därefter invaggas man i en ny mysig känsla, ren och smått mosig i kroppen.


Att sticka ut benen från sängen om morgnarna är minst lika svårt. Särskilt när det är så kallt i vårt sovrum med bottennoteringen på 16 ynka grader. Även i detta fall handlar det om kyla. Ni inser säkert att frysa står högt upp på min ogillandelista vid det här laget.


Idag har jag varit en duktig student som suttit i en av läsesalarna på juridikum och studerat flitigt från klockan 09.45 trots att vår föreläsning inte började förrän klockan 15.15, inte illa va? Imorgon åker jag nog till skolan vid samma tid för att sedan närvara vid föreläsningen klockan 12.15 och slutligen spendera ytterligare några timmar i läsesalen.


Märks det att tentan närmar sig? Att ångesten börjar nästla sig in i märg och ben hos denna juriststudent? Att hon ångrar alla timmar hon spenderat med att göra annat än att plugga sedan i september? Jag tror det märks.. 


Nog om detta, jag måste uppsöka sängen nu. En ny dag väntar imorgon. Puss

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards