Alla inlägg den 18 november 2007

Av Sara - 18 november 2007 21:28


Igår var vi alltså uppe med tuppen och stack iväg till IKEA. Jag och Johanna tog bussen till Malmö kring nio-tiden och Lund var stendött vid den tiden på lördagsmorgonen. Vi var inte heller särskilt pigga då detta var morgonen efter Carros inflyttningsfest, men vi trotsade tröttheten. Joel och Magnus lyxade och åkte bil, tyvärr var denna lastbilsregistrerad och hade bara två säten och jag och Johanna fick således ta smällen. Positivt med bilen var dock att den hade fantastiskt stort lastutrymme och allt vi ville köpa fick plats. Följaktligen köpte vi en hel del saker.


  • Billy Bokhylla, ek
  • Malm byrå, ek
  • Taklampa till sovrummet
  • Förvaringsboxar
  • Stor glasvas

Av Sara - 18 november 2007 21:12


Vi har försökt omstrukturera en del i vardagsrummet för att i större grad skapa känslan av två separata delar i rummet där en är vardagsrumsdelen och den andra kontor. Tidigare var det bara ett enda stort rum där allt smälte ihop och mysfaktorn inte var särskilt hög. Resultatet framgår av bilderna hoppas jag.



Vardagsrumsdelen, soffhörnan


Vardagsrumsdelen


Kontorsdelen


Kontorsdelen

Av Sara - 18 november 2007 16:18


Jag orkade verkligen inte upp ur soffan alls igår. Ryggen värkte hemskt mycket hela kvällen. Orkade upp en sväng och fixade iordning en kopp te och två limpmackor med mjukost och fick i mig en ipren också. Nästa gång jag orkade upp var när Joel kommit hem och det var dags att byta vilostation från soffan till sängen.


Imorse trodde jag att ryggen var i stort sett botad eftersom den inte värkte särskilt mycket medan jag fortfarande låg i sängen. Däremot kom den tillbaka så fort jag kommit upp ur sängen och börjat röra på mig. Trots detta har jag hjälpt Joel med hemmafixandet så gott jag kunnat. Jag har till exempel gjort så avancerade saker som att sortera in saker i små förvarningsboxar och vikt kläder i korta perioder. Annars har jag mest allmänt agerat rådgivare åt Joel från min plats i soffan, särskilt angående på vilka höjder hyllplanen skulle in i bokhyllan. Det börjar nu se riktigt acceptabelt ut här hemma och jag ska lägga upp nya bilder så fort jag kan. Måste först bland annat byta batterier i kameran vilket är ett stort projekt när man rör sig så långsamt som jag gör idag.


Imorgon ska jag ha kommit fram till vad jag ska skriva om på kursuppgiften som vi ska fila på under hela julen och jag har verkligen ingen aning. Hjälp. Det skall falla inom ramarna för området Stats- och förvaltningsrätt och vara någon form av fördjupning inom det valda området. Ugh.


Nu ska jag ta en Ipren till och studera lite, samt byta batterier i kameran och därefter fota lite i hemmet. Egentligen hade jag behövt bära ner lite väskor till förrådet i källaren också, men jag vet inte om jag orkar :(


Puss

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards