Alla inlägg under september 2006

Av Sara - 18 september 2006 01:06

Var riktigt trevligt faktiskt. Vi (fem styckna glada individer) for ut till Svartöstan vid tiosnåret iväll för att grilla lite korv och bara ta det lugnt. Det var en varm och härlig septemberkväll och brasan brann i några timmar. Me like.However luktar jag eldrök nu, och korv. Blah, inte alls lika trevligt när man återvänder. Men sak samma.Imorgon bär det av till Göteborg igen. Där väntar Jolla. Yay!Känns som att jag måste skriva några rader om mina känslor kring dagens val. YAY! Jag var en oerfaren förstagångsväljare som tyckte att det var svårt att hitta rätt i djungeln av lappar på väg in till matsalen. Hur som helst fick jag dock till det med hjälp av pappa, och allt blev jättebra.Det känns spännande att få en ny stadsminister, och jag är nöjd med resultatet. Det känns som att Göran gått på autopilot de senaste åren, och han glömde inför detta val att fokusera på den frågan många klassar som allra viktigast just nu - arbetslösheten. Hur som helst är det inte helt utan en liten smula oro i bakfickan, men man kan ju inte veta hur det ska bli utan att testa.Nä, nu ska jag packa alternativt sova. Vi får se hur det blir. Jag har ett flyg att passa imorgon, dock inte förrän 15.10, men ändå. Jag tycker om att sova. Joels übersmala säng är dock inte min uppfattning om bra sömnkvalitet, men det blir bra det också. Mysigt om inte annat.So long folks!

Av Sara - 17 september 2006 11:08

***You've Experienced 32% of Life***You have the life experience of someone in their early 20s.You've seen some of what life has to offer - but you have a long way to go.How Much Life Experience Do You Have?http://www.blogthings.com/howmuchlifeexperiencedoyouhavequiz/Ja, det stämde ju rätt bra. Early twenties fast 19, sak samma :)Annars gjorde jag en hel del andra test också, och fick bland annat veta att jag kör bil 61% som en man och 39% som en kvinna. Jasså du. Jag fick också veta att jag inte alls är berest, det var kul att veta :D

Av Sara - 16 september 2006 23:08

***You Are 50% Evil***You are evil, but you haven't yet mastered the dark side.Fear not though - you are on your way to world domination.How Evil Are You?http://www.blogthings.com/howevilareyouquiz/

Av Sara - 16 september 2006 14:09

SENASTE PERSON SOM:Sov i din säng: JoelSåg dig gråta: Um, JensFick dig att gråta: ..Du gick på bio med: Joel (Pirates 2)Du gick på stan med: AndreasSkällde på dig: JoelSkickade ett e-mail till dig: Hm, kanske jobbetHAR DU NÅGONSIN:Sagt "Jag Älskar Dig" och menat det: JaBråkat med ditt husdjur: Hahahaha, nejDrömt något helt galet och så har det hänt dig nästa dag: KindaHånglat med en kändis:EXTRA STUFF:Tar du droger: NejDricker du: Eh, ja. Dricka bör man, annars dör man!Vad är du mest rädd för: Att nån närstående dörVilka kläder sover du i: För tillfället trosor eller ingetVart vill du gifta dig: Ingen aningVem hatar du verkligen: IngenVarit kär: JappKör du bil: JappHar du ett jobb: JappGillar du att ha folk omkring dig: Det beror påÄr du ett hälsofreak: Definitivt inteSTUFF:Har du varit kär i någon du inte haft någon chans på: MjaeÄr du ensam nu: Inte ensam hemma, men ensam i rummetLåtar som fastnar i ditt huvud: Många mångaVill du gifta dig: One dayVill du ha barn: Jag vet faktiskt inteFAVORIT:Rum i huset: Mitt eget!Typ av musik: Gammal rock, yayParfym: Puma - JamaicaMånad: Juli! Födelsedag och värmeSten: EH?!DE SENASTE 48 TIMMARNA, HAR DU:Gråtit: YesKöpt någonting: Godis!Sjungit: JoSagt "Jag Älskar Dig": Nej, tror inte detTräffat någon ny person: Hmm, näSaknat någon: JappKramat någon: JappKysst någon: NejSENASTE:Låt du hörde: Another You - CascadaFilm du såg: Juryn (nån helt annan titel i original dock)Drink du köpte: Ah shit, ingen aning!Sak du stal: I don't stealMat du åt: Mackor och theGången du åt en 7-Eleven korv: Kanske ett år sedanFÖRSTA:första onlinenick: Gosh, minns inte allsförsta begravning: Farfars år 2000(den enda jag varit på)första kreditkort: Har inget, bara mitt visa :)första fiende: Haha, jag vet inte? Nån på dagis kanske?första stora resa: Måste ha varit första gången till USA när jag var typ 3-4 någontingFAVORIT:favoritband: Queen är de jag är allra mest fascinerad avfavoritmat: Grillatfavoritspel: TP, Bondespelet eller Jägersro :Dfavoritmärke: Bryr mig inte så mycket om märkenfavoritsyssla: Ta det lugntSENASTE:senaste stora bilresa: Storforsensenaste stora bussresa: Aldrig häntsenaste gången du grät: Igårsenaste dryck: Mjölksenaste telefonsamtal: Joelsenaste tv-program: Idol 2006senaste dusch: Igår efter jobbetsenaste inköpta skor: Svarta pumps i USA tror jagsenaste irritation: Ingen aningsenaste läsk: Mhm, Coca Colasenaste glass: På jobbet igårsenaste skjortan du haft på dig: Ja? Nån vit/svart grejsenaste sexet: Ingen kommentar :P

Av Sara - 13 september 2006 22:01

Jaha, då har man precis sett färdigt det första avsnittet av Top Model. Tycker verkligen att en del av de personer som gick vidare var riktiga bottennapp, men det löser sig säkert.Ikväll har jag spelat sällskapsspel med Nikolina, jag vann över lägset, yay! Jägersro är ett rikigt underbart spel :) Annars idag har jag inte alls varit produktiv. Sovit länge, räknat lite matte. Varit ur gängorna om man säger så.Det känns bara så omöjligt just nu. Ingenting verkar gå min väg helt enkelt. Hur ska man egentligen veta när det är dags att låta någon gå? När man ska släppa taget helt enkelt? Jag känner mig så kluven..

Av Sara - 13 september 2006 11:49

Vaknade precis och fick höra av mamma att mormors ögonsten, katten Leo, som varit bortsprungen sedan i lördags hade hittats överkörd. Stackars lilla kissen. Han var så mjuk och fluffig och mysig. Och stackars mormor, ja, vad hon gör utan den katten det vete gudarna. Han var hennes lilla baby, och hon skämde bort honom så gott hon kunde. Aww, nu blir jag ledsen i ögat.Måste gå och käka frukost, titta så söt han var :'(

Av Sara - 12 september 2006 20:24

Jag vet inte riktigt varför, men när jag kom hem från introduktionen på komvux drog jag direkt fram min mattebok och började räkna. Det var skitkul! Det gick så lätt, och jag kände att jag kom ihåg det mesta. Me like. Jag gjorde faktiskt bort det som enligt schemat skulle göras under den första veckan på en timma, och blev nästan även klar med vecka 2. Hihi. Detta kommer nog att gå som en dans.Igårkväll visade det sig lägligt att Jonas hade en mattebok skräpandes i sitt rum som jag behövde, så vips åkte jag dit och kom tillbaka några kronor fattigare och en mattebok rikare. Det var skönt. Då behövde jag inte leta längre.Efter skolan käkade jag risgrynsgröt och tog en powernap. Hemskt mysigt och mycket välbehövt.Snart är det dags för veckans tv-höjdpunkt, Desperate Housewives! Inte illa. Och med det nyinköpta godiset i skålen kan inget gå fel.Jag har dock återigen blivit ruskigt osäker på mina framtidsplaner. Kunde man inte bara VETA vad det är man vill syssla med för resten av sitt liv på stört? Jag vet inte hur jag någonsin ska kunna bestämma mig. Läkare eller åklagare? Gosh, jag har faktiskt ingen aning :( Göteborg eller Umeå? Don't know. Basår eller inget basår? Jag veeet inte!Usch och fy för obeslutsamhet.

Av Sara - 12 september 2006 18:42

Yay!Det är ju bara så himla roligt, och jag älskar själv när man får läsa vad folk svarat på de mest meningslösa frågor amn kan tänka sig. Och därför, kära bloggläsare bjuder jag er på en hög. Och bli inte ledsna för att det är så få, jag har massvis på lager!Första bästa kompis: Helena Nissen kanskeFörsta kärlek: Johan Lidström på dagis, hahaFörsta husdjur: Inte haft någotFörsta semester: MallorcaFörsta jobb: Sommarjobb på Perhindersagårdens äldreboendeFörsta köpta skiva: Jon Bon Jovi - CrossroadsFörsta riktiga kärlek: Joel!Första piercing: Gills öronen? Hihi! 7 års åldern nån gångFörsta konsert: Spice Girls i Globen -98Senaste alkoholdrycken: Vin på kräftskivanSenaste bilfärd: Hem från Komvux idagSenaste filmen du såg: Beck - Okänd avsändareSenaste ringda telefonsamtal: JoelSenaste bubbelbadet: På hotellet sista dagen i USASenaste spelade cd: Red Hot Chilipeppers - CalifornicationSenaste gången du grät: IdagSenaste måltiden: Middag, palt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9 10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<<
September 2006 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards