Alla inlägg under maj 2007

Av Sara - 29 maj 2007 23:11


Egentligen inte sådär superlång, men ungefär en och en halv timma var jag och Ida ute och knatade. Det var grymt härligt väder och kortbyxorna funkade perfekt även på kvällskvisten. Fortfarande noteras 14 grader utanför fönstret.


Idag har jag och Ida även strosat på stan och ätit glass, vilket var mycket trevligt med undantag för skavsåren. Aj. Nu ska jag nog se dagens andra avsnitt av One Tree Hill, jag har verkligen kärat ner mig i den serien.

Av Sara - 29 maj 2007 18:44


Jag kommer helt klart befinna mig på helt fel plats nästa vecka!


Hemma i Luleå när jag borde ha varit i Sölvesborg på Sweden Rock Festival (http://www.swedenrock.com/)! Oh herregud! Aerosmith, REO Speedwagon, Meat Loaf, Thin Lizzy, White Lion, Axel Rudi Pell, Motörhead, Blind Guardian, Skid Row! AAAH! Varför visste jag inte detta tidigare!?


Jag måste sörja lite.

Av Sara - 28 maj 2007 02:12


Jag har tappat en del av en lagning i en kindtand, det känns jättekonstigt med ilningar och liknande. Tur att jag ändå ska till tandläkaren nästa vecka.


Varit trött som en liten sömnalv idag, vaknade vid två-snåret och har inte gjort många knop sedan dess, bara myst och ätit en fantastisk middag med familjen och morföräldrarna.


Igår var jag och malin på en jättehärlig promenad i kvällssolen, var nog ute i runda slängar bortåt en timma. Malin ville att vi skulle skaffa oss en and. Jag avböjde.


Jag måste varkligen sluta vara så himla självkritisk. Varför kan jag inte bara förstå att jag är bra som jag är och sluta leta efter fel och tvivla på mig sjäv? Tänk vad enkelt allt hade varit! Varför överanalysera saker, t.ex tittar jag på varje bild ungefär sjuhundra gånger och varje gång lyckas jag hitta en ny liten detalj som jag är extremt missnöjd med. Teoretiskt sett vore det terapeutiskt att lägga upp en ny bild varje dag på bloggen som jag är riktigt missnöjd med, men självklart går det inte. Det tar emot. Rädd för att andra ska se det som jag ser. Varför?

Av Sara - 28 maj 2007 02:07


Grattis än en gång, allra käraste mamma. Av mig har du fått det du änskar dig allra mest idag, kramar och gos. Varje kram från mig är tydligen enligt hennes egen utsago värd mer än en present för tusen svenska kronor. Det betyder att min mamma blivit en mycket rik kvinna idag. Tack för att du orkar vara vår underbara mamma varje dag, du är bäst. Je t'aime.



Av Sara - 27 maj 2007 05:16


Ventilationssystemet gav upp vid ett-tiden. Det säger nog det mesta.


Restaurangen var rökfylld, andning var svårt, hosta vanligt förekommande bland både gäster och personal. Ögonen tårades. Det var en tropisk värme på omkring 35-40 grader inne i hela lokalen. Jag skojar inte ens lite.


Anna ringde runt som en vettvilling i försök att få tillstånd att få stänga restaurangen, det var svårt men till sist sa restaurangchef Magnus (eller om det var distriktschefen?) att vi fick stänga om kön tog slut. Omöjlig uppgift tänkte vi, men efter  klockan tre hände det, som genom ett trollslag blev det ett uppehåll i den strida folkströmmen och vi fick klartecken för stängning, vilken lycka.


Att få tillstånd att stänga en Maxrestaurang, gott folk, det är en prestation! Det är mycket mycket ovanligt, och jag är ruskigt glad att vi fick lov att göra det inatt. Det känns just nu som att mina lungor är rostiga på insidan och min hud luktar rent ut sagt förjävligt. Jag måste duscha.


Ledig i fyra dagar nu, härligt härligt. Nu ska jag njuta.


Måste varva ner med nåt avsnitt av One Tree Hill innan jag kan somna tror jag, jag är fortfarande speedad som en iller på extacy.


Ich liebe dich

Av Sara - 26 maj 2007 14:52


Detta är ett urval av det jag fann:



En del pumps, me like


 


Tygskor och ballerinas


 


Stövlar


 


Några specialfall

Av Sara - 26 maj 2007 14:47


 


Som synes råder ett storskaligt skokaos i hallen här hemma just nu, och det var därför jag tänkte att jag skulle inventera och utvärderna vad jag egentligen har. Det är svårt att hitta de perfekta skorna till dagens outfit när allting ligger huller om buller och man har noll koll på vem som äger vad.

Av Sara - 26 maj 2007 14:17


Ja vet ni vad, nu är det helt klart dags att inventera bland mina skor. Återkommer senare med spännande bilder och liknande.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29
30
31
<<< Maj 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards