Alla inlägg den 11 november 2007

Av Sara - 11 november 2007 16:12


Förresten somnade jag i Joels famn mitt under filmen igår, så jag kan inte riktigt säga om den var bra eller inte. Den del jag såg var trots allt underhållande men den sena timmen arbetade emot mig.

Av Sara - 11 november 2007 15:55


Joel är på jobbet som vanligt och jag har bara tagit det piano hittils idag. Umgicks lite med Magnus och Joel imorse men tyvärr stack de iväg kring 1-tiden och jag lämnades till mitt öde här hemma. Idag känns det dock bra, jag får ingen ensamhetsångest alls faktiskt.


Igår när Joel skulle iväg till jobbet blev jag smått hysterisk och började storgråta för att jag inte ville vara ensam. Stackars Joel, han tyckte att det var tungt att lämna mig ensam trots att han var tvungen. Jag kan inte riktigt förklara det särskilt bra alls egentligen.. ibland blir det bara så. Jag älskar Lund och jag trivs jättebra här, både i stan i helhet och i lägenheten. Alla vänner här nere är jättehärliga och klimatet är sjukt härligt. Ibland rinner dock bägaren över för att den blivit överfull av saknad. Jag saknar alla där hemma, familjen och vännerna i synnerhet men även småsaker som Max Luleå City (Max i Lund håller faktiskt inte riktigt måttet!), caféer och gud vet allt. Jag går absolut inte runt och är ledsen varje dag, långt ifrån, men någon gång i månaden ungefär får jag mina gråtattacker och vill bara vara hemma i mammas famn forever. Så är det.


Det är tungt att flytta till en helt ny stad där man inte känner någon, och hade jag inte haft Joel att luta mig mot när det blåser kallt vete tusan vad jag hade gjort. Kanske hade jag varit hemma i mammas famn på riktigt, vem vet? Däremot är det en otroligt härlig upplevelse att bli vän med en ny stad, lära känna alla vägar och genvägar och ta reda på dess alla hemligheter allt eftersom. Vilken väg går egentligen fortast att cykla till skolan och var ligger alla H&M-butiker? Mycket sådant har jag lärt mig nu, och då känner man sig än mer hemma i sin nya stad. Hemma fast långt borta från mitt hem.


Nu ska jag studera. Puss

Av Sara - 11 november 2007 01:34


Kom nyss hem igen, tar nu en kopp te med Joel och Magnus. Jag och Anna käkade middag, sen kom även Madde hit. Därefter hade vi lite förfest här och när Joel slutade jobba kom dessutom han och Magnus hit, sedan skulle vi ut. På alla nationer var det sjukt lång kö så vi gick från kö till kö tills vi bestämde oss för att gå hem igen (grymt kallt ute också!) och äta godsaker och mysa istället och i detta läge är vi alltså nu. Filmen Office Space är igång på tv:n och jag ska nog kika lite på den nu.


Puss

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards