Alla inlägg den 21 oktober 2007

Av Sara - 21 oktober 2007 15:54


Fantastiskt trevligt att Joel vid 15.30-tiden upplyste mig om att vi hade tvätttid mellan 14-18 idag precis innan han stack iväg till jobbet. Raskt sorterade jag all tvätt, bar ner två supertunga tvättförvaringsgrejer till källaren plus tvätt- och sköljmedel, fumlade med alla nycklar om vartannat och såg ut som en packåsna. Allt detta för att öppna tvättstugedörren och notera att alla maskiner plus torktumlaren redan var igång och att jag inte hade någonting med detta att göra. Blev smått kinkig över att någon inkräktade på vår tvätttid och letade febrilt på bokningstavlan efter vår bokningskolv. Hade ingen aning om vilket nummer vi har på den och fick följaktligen testa nyckeln i ungefär alla kolvar innan jag hittade rätt. Tvättiden var förra söndagen, min käre sambo hade glömt att boka en ny tid trots att han påstod att han hade gjort det. Hmpf. Ingen inkräktade på min tvättid, det var jag som försökte inkräkta. Förlåt mig kolv nr. 1914 det var inte meningen. Jag bokade vår vanliga tvättid nästa söndag istället och kånkade upp mitt tunga lass igen.


End of story. Puss

Ovido - Quiz & Flashcards