Alla inlägg den 17 oktober 2007

Av Sara - 17 oktober 2007 20:22


Därför känner jag att det är dags för en!


Hur gammal är du om 5år?
25

Vem spenderade du minst två timmar med  idag?
Joel, Anna, Johnna, Caroline, Martina, Max osv.

Hur lång är du?
167 com ungefär

Vilken var den senaste filmen du såg?
Hairspray (med Travolta som kvinna)

Vem ringde du senast?
Mamma, hon fyller år idag

Vem ringde dig senast?
Missade ett samtal från sis, annars Joel

Vad var det senaste sms:et du fick?
Från mamma
Föredrar du att ringa eller sms:a?
Beror på vad det handlar om och vart jag är
Är dina föräldrar gifta/skilda?
Gifta sedan 27 år

När såg du din mamma senast?
En månad sedan, tyvärr

Vad har du för ögonfärg?
Brun/gröna

Vilken tid vaknade du idag?
10.10 tror jag

Vilket är ditt abosluta favoritställe?
Så många olika, men en sommardag i Bensbyn är svårslaget

Vilket ställe vill du minst vara på?
Inte så sugen på typ Antarktis, för kallt för min smak

Hur många syskon har du?

En syster
Vart tror du att du kommer vara om 10år?
Jag tror att jag har ett hus med små barn någonstans, vet ej var

Vad var du mest rädd för på nätterna när du var liten?
Vänsterfotsmonstret från Monstrets Ring

Hur stor är din säng?
160 x 200 cm

Sover du påklädd eller naken?
Jag varierar

Hur många kuddar sover du med?
Jag har tre, Joel har en

Vilka städer har du bott i?
Luleå och Lund

Föredarar du skor, strumpor eller barfota?
Mysigast med bara sockar inomhus

Är du en social person?
Lagomt social

Vad var det senaste du åt?
Potatisgratäng med sås

Gillar du micromat?
Nej

Gillar du kaffe?
Ja, med mjölk tack 

Vad dricker du på morgonen?
Te och/eller Juice

Sover du på en speciell sida av sängen?
Yes, den längst bort från dörren 

Kan du spela poker?
Hjälpligt

Gillar du att mysa?
Älskar att mysa

Har du några tvångstankar?
Att aldrig hålla vänsterfoten på marken när jag sitter typ

Känner du någon med samma födelsedag som dig?
Jenny M, Taleb och en Malin
Vill du ha barn?
Jag tror det

Pratar du några andra språk?
Engelska, franska och lite spanska

Föredrar du baren eller dansgolvet?
Baren

Vad spenderar du helst dina pengar på?
Mat, kläder, fika och telefonsamtal till mamma ;)

Använder du några smycken 24/7?
Ett Bismarck-halsband i guld

Vilket är ditt favorit TV program?
Desperate Housewives
Kan du rulla din tunga?
Ja

Sover du med mjukisdjur?
Nej
Vad för vasst föremål är närmast dig just nu?
En bordskniv?

Flirtar du mycket?
Jag tror inte det
Kan du  byta olja på en bil?
Nej, men jag kan kolla oljan!

Vem har du känt längst som du fortfarande umgås med?
Min familj? Annars Linn tror jag

Prenumerarerar du på någon tidning?
Nope

Hur ofta tränar du?
Vardagsmotion aka cykelturen till och från skolan varje dag, hihi 

Vilken radiostation lyssnade du på senast?
Oj, nåt i pappas bil när han var här i september.. Minns ej
Vad var det senaste du skrev ner på en bit papper?
Anteckningar i skolan

När var du sist i kyrkan?
Tittade in i Överkalix kyrka i somras med Joel

Vem är din idol?
Bra fråga, mamma tror jag
Hur länge har du tältat som längst?
Ugh, en natt högst

Vem var den senaste personen som gjorde något extra speciellt för dig?
Johanna som ritade ett hjärta i mitt anteckningsblock, skämt åsido ;) Faktiskt var det Joel som hade köpt ett jättefint vinställ i ek till mig när jag kom hem igår för att han visste att jag ville ha ett. En klaratentanpresent, åh, guills.

Av Sara - 17 oktober 2007 20:02


Praise the lord! Receptionskillen rörde vid mitt kopieringskort med sina magical hands och fixade så att jag kunde kopiera lite idag trots allt :D


Nu är jag så sjukt trött att jag bara vill gå och lägga mig i sängen och vakna typ.. imorgon eftermiddag.. Kom hem från skolan vid halv sju efter en lång lång onsdag i skolan. Egentligen borde jag jobba med min lagstiftningsanalys men jag har huvudvärk och vill bara antingen ligga i sängen, som sagt, eller på soffan och slötitta på några avsnitt av One Tree Hill.


Får se om jag orkar ta mig iväg till skolan imorgon. Det känns som att det blir för mycket på en gång just nu med den vanliga undervisningen paralellt med inlämningsuppgiften. Dessutom är det grymt långt att cykla till stället där föreläsningen hålls plus att jag inte är helt på det klara med vart det ligger. Regnar det så stannar jag helt klart hemma, jag orkar inte cykla en halvtimma i regn enkel väg, kommer garanterat bli förkyld då.


Idag var vädret riktigt höstruskigt med regn och kylig luft, jag klädde mig ordentligt i skidjacka med huva för att undvika regnet. Vad jag glömde bort i brådskan att hinna till skolan imorse var dock hur blöt cykelsadeln skulle vara, och därför glömde jag att ta med något att torka den med. Gissa hur blöt jag har varit om byxorna hela dagen?


Jag känner mig jättekonstig nu, febrig nästan. Kanske lite glass kan bota mig?

Ovido - Quiz & Flashcards