Alla inlägg den 13 oktober 2007

Av Sara - 13 oktober 2007 16:30


Jag satt här och funderade på vad vi ska käka till middag ikväll och på något sätt slog det mig att just idag är det en månad sedan vi fick tillträde till lägenheten. Den första underbara kvällen när vistelsen på vandrarhemmet tåget var över bjöd pappa oss på pizza som vi smaskade i oss direkt ur kartongen med plastbestick och drack burkcola. Det var mysigt.


Följaktligen var det en månad sedan jag käkade pizza så jag tror nästan att det blir dags att premiärtesta kvarterspizzerian ikväll. Gott. Jag tror inte att Joel har något emot det heller när han kommer hem från jobbet kring sexsnåret. Vi kan ju även passa på att fira en månads lyckat samboskap :)


Nu ska jag kila iväg och diska och allmänt snygga till lite här i lägenheten, ser inte alltför trevligt ut efter gårdagens myskväll/förfest men det är lätt fixat. Pusshej!

Av Sara - 13 oktober 2007 12:51


Gjorde just ett vuxenpoängstest på www.vuxenpoang.se 

och fick sexton vuxenpoäng. Hur många får du?

Av Sara - 13 oktober 2007 12:27


God morgon bloggläsare!


Igår hade vi tjejkväll här i Lund. Jag, Caroline, Anna och Madelene var och bowlade (jag kom bara näst sist, sällan har nog hallen dock skådat en så trögstartad bowlare som jag) och Carro vann överlägset båda serierna. Därefter gick vi hem till mig och såg på Idol med förfriskningar och snacks. Vid 22.30-tiden kom Joel hem från jobbet och jag övertalade honom att hänga med oss ut en stund. Vi mötte även upp Filip på stationen efter min permiärbussfärd i Lund (gröna bussar - ovant).


Vi bestämde oss för att gå på nation, passerade Lunds som var stängt, sedan Östgöta som också var stängt. Vilsna stod vi på gatan och funderade en stund men det dröjde inte länge innan jag fick syn på några killar som visade sig vara fastighetsmäklarstudenter (och väldigt stolta över det också). Vi slog helt enkelt våra kloka huvuden ihop med dessa och beslutade att gå vidare till T-bar. Väl där var det riktigt trevligt med bra musik. En helt klart lyckad utekväll :)


Sedan gick jag och Joel hem och jag kände mig ypperligt nöjd med att ha lyckats få med honom ut eftersom detta logiskt nog innebar att jag fick sällskap på hemvägen. Han skulle ju också hem till vårt gemensamma bo, vilken tur man kan ha (möjligheten finns att jag hade räknat ut detta i förväg, men det är hemlighetsstämplat i detta fall). Jag gillar inte att gå hem ensam när det är mörkt ute.


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards