Alla inlägg den 10 oktober 2007

Av Sara - 10 oktober 2007 15:05


God eftermiddag!


Höstkylan kryper sig sakta närmare inpå kroppen. Jag säger sakta och menar det av hela mitt hjärta, för här nere i Skåne går det inte alls lika fort som jag är van vid. Hemma i Norrland brukar det gå till ungefär såhär: Pang! Bom! Ett tjockt lager av frost på bilrutan bara för att man har bråttom till jobbet just den dagen. Dessutom hittar man typiskt nog aldrig heller isskrapan den där första, stressade morgonen. Här i söder är det mer en känsla av att styret på cykeln känns lite svalt på morgonkvisten, eller att man kommer fram till skolan med ett löv som klängt sig fast i håret på en för att rädslan för att hamna på marken och tyna bort är för stark.


Därför begav jag mig till Indiska för att införskaffa några värmande attiraljer. Det visade sig att jag kommit till helt rätt affär, för där inne vimlade det, som alltid, av mysiga och mjuka ting som längtade efter att få hjälpa till att värma någon frusen själ i höstmörkret. Jag återvände hem med två par vantar, och morgonens cykeltur blev avsevärt mycket mer angenäm med mysvantar på händerna.


Vantar från Indiska: 59,50:- styck


De svarta funderar perfekt de dagar det fortfarande är ljummet i luften, och avsaknaden av fingrar passar utmärkt när man som jag börjar varje morgon med att skruva av en pytteliten ventilhatt och ägna någon minut åt pumpandet av punkterat cykeldäck. De grå har fleece på insidan och är sådär underbart mjuka och sköna och betydligt varmare än de förstnämnda.


Nu ska jag ge mig ut på en höstpromenad med min rosa iPod som sällskap, bloggar mer senare ikväll. Puss

Ovido - Quiz & Flashcards