Alla inlägg den 14 oktober 2007

Av Sara - 14 oktober 2007 22:19


Om några minuter kommer Joel hem från jobbet och jag har styrt upp lyxmat :) Vitlöks- och citronmarinerad fläskfilé med poratisgratäng och bearnaisesås. Jag är hungrig och det lukar otroligt gott från köket.


Har inte gjort många knop idag, mest halvpluggat/halvsuttit framför datorn/halvdiskat. Mycket halvdant har det blivit, men det känns okej ändå. Ibland är det så otroligt skönt att inte ha några måsten och tunga ok att bära.


Nu ska jag lägga en sista hand vid maten, puss

Av Sara - 14 oktober 2007 16:37


Jag älskar långhelger. Denna helg har för mig varat från onsdagkväll tills ikväll. Underbart skönt och välbehövligt. Nu är det dags att ta itu med inlämningsuppgiften som kräver att jag skriver tre sidor om några ändringar som infördes i alkohollagen under 2004. Alla har fått olika uppgifter och jag är glad för att jag inte fick, tja, till exempel den Anna fick: lagen om allmänna ombud inom försäkringskassan (eller något liknande) ;) Det låter ju riktigt spännande!


Joel jobbar kväll igen och jag är ensam hemma. Sitter här och funderar på midagsmat. Jag kan nog inte direkt vänta med att äta tills han kommer hem vid halv elva ikväll, då kommer jag väl ha hungrat ihjäl innan dess tror jag. Kan ju i och för sig ta något mellanmål senare och fixa nåt gott tills han kommer.. Äh, nog om det.


Om fem ynka dagar kommer allra käraste syster ner till Skåneland för att vara med mig. Jag längtar! Har inte sett henne på snart två månader.


Puss

Ovido - Quiz & Flashcards